vineri, 6 noiembrie 2015

Nici Piața nu mai este ce-a fost...

Am fost în Piață în această seară, cred, pentru ultima oară.
Nu mă regăsesc acolo, nu mă regăsesc printre lozincile cu
”Vrem salariul minim 1.500 lei!” sau altele de acest gen. 
De fapt, nu mă regăsesc în niciun slogan de tipul ”Vrem!”.



Din punctul meu de vedere, o astfel de revoltă nu ar trebui să ceară, ci să ofere! Nu poți cere unei clase politice găunoase să facă ce ea nu are chef, dar, pentru că noi ”Vrem!”, vor face chiar și treabă bună de dragul nostru.
Nu vor mai fura pentru că noi ”Vrem!” să nu mai fure?

Se strigă de multe ori sloganuri lipsite ”și de sens, și de nonsens”, cum glumea un demonstrant pe lângă mine, și s-a uitat motivul pentru care lumea s-a adunat în piață. 



Se strigă pentru monarhie, pentru salarii, pentru netăierea pădurilor, pentru eradicarea corupției, pentru o țară ca afară, pentru întoarcerea diasporei, pentru orice nu are cum să aibă o finalitate dacă le ”Vrem!”” de la aceiași indivizi de la putere. 
La fel de ineficient s-a strigat, tot la Universitate, în 1990, și am reușit să pierdem urât 25 de ani din viață cu Iliescu, Băsescu, Udrea, Boc, Năstase, Ponta și restul, pe care noi cu ”Vrem!” i-am tot pus acolo, de unde tot noi, cu ”Vrem!”, dorim să-i facem să se schimbe.



Sunt dezamăgit că am găsit o Piață deja manipulată, deja confiscată de instigatori și manifestanți de profesie, de indivizi cu ochii-n patru, vigilenți pe momentul când s-o intra din nou în CC, că poate de data asta or să prindă un loc mai în față. 
Deja Piața a fost deturnată de unii care așteaptă să le vină și lor rândul, care nu au legătură cu ce s-a întâmplat fix acum o săptămână în Clubul Colectiv.  

Care societate civilă?

BTW, ce-o fi căutat Liviu Mihaiu la Cotroceni să reprezinte o societate ”civilă” în fața lui Iohannis? În condițiile astea, de ce nu s-a dus și alți ”civili” - Turcescu și Roșca Stănescu la Cotroceni? Și de ce doar din București? La Reșița, de exemplu, nu există societăți civile? 

Voi mai merge în Piață doar când acolo se va tăcea. Când vom fi mulți, tăcuți și fără lozinci. 
Tăcuți, dar vigilenți, și cu soluții adevărate din piață, nu numai cu ”Vrem!”.

M-am conversat cu un student la drept. I-am zis simplu. ”Vrei să schimbi ceva? Ia-ți grupa de la facultate, ia și absolvenții de anul trecut, ia și de la ASE 2-3 grupe de studenți de excepție și spuneți lui Iohannis că voi puteți guverna mai bine. Să vă dea țara pe mână. Doar veți fi o armată de juriști și de economiști”
Nu! A schițat un zâmbet dar s-a repliat rapid. E mai comod să ceară ”Vrem!” de la cei care nu au chef să ne ofere nimic.



2 comentarii:

  1. Din pacate ne aflam sub imperiul "Vrem", fara sa oferim si solutii sau macar sa incercam sa gasim solutii. Vrem fara sa dam, vrem doar pentru ca altii au, dar nu ne gandim de ce vrem si cum putem obtine. Sa strigi "Vreau" este mult mai simplu decat sa strigi "Astea sunt solutiile."

    RăspundețiȘtergere

Bilanț dezamăgitor la JO de la Tokyo. Sportul românesc, în picaj

  „Salba de medalii” olimpice s-a întors în 1952 Înaintea plecării delegației României la Jocurile Olimpice de la Tokyo, obiectivul principa...